Tuesday, April 12, 2011

Usch

Day 5 in the Kingdom - Dag 5 i Kungariket

Smoking. Such an annoying habit and so 20th century... Seems to me that 90% of the local (male) population smokes. Annoying. Thanks for letting me vent.

In other news - it seems like we have found a place to stay and we are moving in tomorrow if all goes as planned.

Jag har lovat att jag kommer att koncentrera mej på fördelarna med att bo i detta landet och försöka ignorera nackdelarna så gott det går. Men jag måst bara påpeka att jag börjar känna mej som en rökt böckling. I dethär landet existerar nämligen inga begränsningar på var folk röker. Så medan jag sitter i hotelllobbyn och njuter av min capuccino så störs idyllen garanterat inom 30 sekunder av att någon i grannbordet bestämmer sej för att futta eld på cigaretten. Störande, tack för att ni lyssnade läste.

Saker och ting har börjat hända på bostadsfronten, om allt går som planerat så flyttar vi in imorgon!

4 comments:

  1. Usch för rökning, jo! Personligen skulle jag ändå störa mig ändå mer på sånt som förbud på bilkörning och ingen rösträtt för kvinnor - hur ser du på sånt?

    ReplyDelete
  2. Må Gud ge er mod att tolerera dessa ppl. lycka till och Guds hastighet:)

    Affan

    ReplyDelete
  3. Linda: Omman vill göra en lista på saker som man ogillar med dethär landet blir listan snabbt ganska lång... Ambitionerna för att köra bil försvinner snabbt när man ser hur dom kör här. Tuta hela tiden, gasen i botten etc. Jag vill int ens köra, så galna är dom i trafiken. Kommer att skriva mer om det nån gång snart.
    Detdär med ingen rösträtt för kvinnor är helt fel. Jag ser inte heller nån orsak till att kvinnor inte skulle få rösta.
    Affan: Google Translate fungerar ganska bra. Men uttrycket Guds hastighet existerar inte.

    ReplyDelete
  4. Ser fram emot mer inlägg om livet därborta, det är säkert mycket intressant att anpassa sig till! Och för min del kunde vi bra ta till oss uttrycket Guds hastighet, det låter skoj! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...