Saturday, September 25, 2010

Finding the right word

Australia must be one of the most wonderful and diverse tourism destinations. A lot of money goes into advertising both nationally and internationally. But lately it has been a bit of hit and miss, the biggest flop of them being the 180 million dollar "Where the bloody hell are you?" campaign. The campaign caused a lot of stir around the world and it was banned in a number of countries, UK being one of them.


The other night I saw the new Sydney commercial. I like it for it`s simplicity (!), although the images used do not offer anything new or unique, but least it only cost 10 million!






www.sydney.com

Turismen är en viktig indsutri i Australien och det investeras en nätt peng för marknadsföring. Tyvärr är inte vaje kampanj så lyckad. För fyra år sedan lanserades "Where the bloody hell are you?" kampanjen, översatt till svenska "Var i helvete är du?". Jag ber om ursäkt för mitt dåliga språk, men så kallades faktiskt kampanjen. Det måste ha verkat som en verkligt bra ide, för kampanjen kostade hela 180 miljoner dollar, dvs 130 miljner euro!!!


Häromdagen såg jag en ny reklamsnutt för Sydney på TV. En mycket enkel reklam, och rent visuellt visades inget nytt, men kampanjen kostade "bara" 10 miljoner!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...