Monday, August 8, 2011

Love it - Pin it!



A few months ago, when trawling the web and reading some blogs, I came across a phenomenon called Pinterest. Now, I might use the expression "Best thing since sliced bread" about a bunch of things, but this is probably it!

Pinterest is like a GIANT, online pin board. When browsing the web you can pin things that you come across, whether it's a recipe, a photo, an idea for decorating your home, the options are pretty much endless. You can also see what other Pinterest users have been pinning and follow someone who has similar interests and tastes as you.

In order to sign up for Pinterest, you need to request an invite on their website and you will get a reply e-mail within a few days. After registering you can pin things to your heart's content! Even without registering you can see what I am pinning, by clicking here or the Pinterest icon in the side bar.


Pinterest är en av mina senaste fynd på Internet. Enligt mej är det här en av de fiffigaste websidorna som har utvecklats på sistone!

Man kan bäst beskriva Pinterest som en ENORM, online anslagstavla. Det fungerar perfekt för att spara all sorters inspiration som jag hittar på nätet; inspirerande foton, resmål, pyssel med mera. Dom som känner mej, vet att tycker om att samla på recept och denhär websidan perfekt. Man kan också följa andra Pinterest användare som har liknande intressen.

För att börja använda Pinterest, måste man först begära en inbjudan på deras websida. Några dagar senare får man ett e-mail och efter det är det bara att registrera sej och sen kan man börja fylla anslagstavlan! Utan att registrera sej på Pinterest kan man kolla in min sida här, eller genom att klicka på Pinterest ikonen på min blogg.

3 comments:

  1. Jag ger inte mycket för färdigskivat bröd faktiskt, men jag stordiggar Pinterest. Det har varit en helt ovärderlig hjälp vid bröllisplaneringen t.ex, helt super som inspirationskälla! Luv luv luv!

    ReplyDelete
  2. Jag gillar speciellt din samling visdomsord! Kram på dig och hoppas ni har landat ordentligt i sandlandet. :)

    ReplyDelete
  3. Linda, jag kan tänka mej att Pinterest e helt suveränt för bröllopsinspiration, massor av ideer!
    Harriet, man hittar hela tiden något nytt och intressant. Vi har landat riktigt bra i sandlådan. Nej jag menar sandlandet, heh :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...