Tuesday, January 18, 2011

Seasons

The temperature is hovering around 30 degrees every day, slightly cooler during the nights. My mum sent me these pictures that she took the other day.

The main road in our village
I do miss not having four seasons anymore. The climate here on the Gold Coast is subtropical, which means that it is fairly warm all year around, but it gets very humid in summer. Air condition is pretty much a must, although I avoid turning it on at any cost, mainly because of the cost of electricity. I don't like the carbon footprint either.

Home - Hem
I would really love to travel back home in winter. Almost only to see how my husband likes it. So far his experiences of Finnish weather is limited to (surprisingly) sunny autumn weather.

Seeing these pictures make me want to curl up with a hot cup of tea. If it wasn't for the fact that I am sweating already...

Mamma skickade några bilder av vinterlandskapet därhemma. Här i Australien e de ca 30 grader varmt och fuktigt. Typiskt subtropiskt klimat alltså. Luftkonditioneringen är ett måste, men jag försöker undvika att använda det alltför mycket. Annars kan det hända at jag svimmar nästa gång jag ser elräkningen...


Jag hoppas att jag och min man besöker Finland vintertid nån gång under det kommande åren. Han tycker att det är spännande med snö. Men han har aldrig upplevt det live, så det kan vara att fascinationen svalnar snabbt.


När jag ser domhär fotona kommer jag att tänka på alla saker som gör vintertiden så speciell. Brinnande ljus, ett varmt hus när vinden viner utanför, tom. dendär värkande känslan när tårna värms upp efter att man har varit ute länge. Ni märker säkert att det har varit ett bra tag sen jag upplevde en ordentlig finsk vinter!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...