Wednesday, January 5, 2011

2010 in pictures

I saw an another blog that the author had done a recap of the past year in pictures. I thought that was quite cool, so here's my version.

Jag fick ideen från en annan blogg att återge året som gick i bilder. Här e mina foton från 2010. Vissa ev dom e måttligt intressanta, vilket reflekterar livet jag lever :)





January
We escape the summer heat and experience the Rainforest Skywalk in Mt Tambourine
Vi överger sommarhettan och upplever regskogen i Mount Tamborine både från marken och från ovan

February
I turn 30 and we visit Byron Bay for a day
Trettiårsdagen till ära gör vi en dagutflykt till Byron Bay


March
This is what we ate on 23 March 2010: salmon, rice and asian greens
Dethär åt vi den 23 Mars 2010: lax, ris och bok choy (eller pak choy, eller vilken choy det nu är)


April
We travel to the Kingom of Saudi Arabia to visit my husbands parents a last time before their move back to India
Vi besöker Saudi Arabien en sista gång innan min mans föräldrar flyttar tillbaka till Indien
















May
My old school friend Christian travels Down Under and swings by the coast, with him his friend Christian (we do have other names in Finland too!)We want to admire the views from the lookouts, but instead we find ourselves in a heavy cloud of fog.

Min gymnasiekompis Christian (och hans kompis Christian) besöker Australien och hälsar på hos oss. Vi tar dom för en utfärd till Mount Tambourine för att beundra vyerna. Vi möts av tjock dimma.





June
We get ADSL internet, and I install it all by myself (the router was pre umm.. programmed or something I think)
ADSL internetanslutningen flyttar in, jag installerar den helt själv.


July
My friends younger son turns four, here's the cake she made for her helicopter fanatic son.
Min väns son fyller fyra, helikopterfanatiker som han är bakar hon en passande kaka.




August
I like to go op shopping, this little thing hides the jewelery I wear the most.
Jag handlar gärna i second hand affärer, denhär lilla saken gömmer några av mina smycken.



September
After 30 days of fasting we celebrate Eid al Adha. A very shaky picture of the crescent moon.
Efter att ha fastat i 30 dagar firar vi Eid al Adha. Jag gjorde mitt bästa för att få en bild av månskäran.



October
We travel to Hervey Bay and Fraser Island, the full story here.
Vi åker till Hervey Bay och Fraser Island, mera om det här.



November
The Finders Keepers Market is on in Brisbane, I treat myself to this little bag.
I Brisbane arrangeras The Finders Keepers marknaden, en guldgruva för allt sorts hantverk. Denhär lilla tygväskan åker hem med mej.



December
I get to spend some time in my beloved Sydney with my beloved.
Jag spenderar flera dagar i Sydney tillsammans med min ögonsten.

I will probably not remember 2010 for any major mile stones, except turning 30 if you want to consider that a milestone. Without going into any detail, I can say that it was testing year and there were some not so high moments. But I believe I have come out stronger, much thanks to the people around me here and overseas. I hope 2011 will be a year when good things happen to good people!

2010 kommer inte att bli ett år som jag minns för någo speciella milstolpar, om man inte vill räkna 30-årsdagen då förstås. Utan att orda desto mera kan jag säga att det var ett utmanande år, och det fanns några svåra stunder. Men jag tror att det gånga året har gjort mej starkare, mycket tack vare människorna omkring mej både här och hemma i Finland. För 2011 hoppas jag att året för med sej en massa gott för alla goda människor!

2 comments:

  1. Very nice summary of the year gone by.

    ReplyDelete
  2. Skoj, jag hade en likadan bildkavalkad på min blogg! Men hej det skulle vara roligt med lite bilder av dig och din man också! :) Kram, L

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...