Tuesday, December 7, 2010

Secret Santa

At work we have the Secret Santa thing going on. For those who are not familiar with the concept I will explain it briefly, because this was something new to me. Basically you draw a name from a hat (or whatever) and you will buy that person a gift according to a set budget. The person who you bought the gift for will not know who it`s from. Our budget is set at 20 dollars and I am buying for a colleague my age. Easy, you`d think. But I can tell you it`s not. Have to come up with something by tomorrow as I need to bring the gift in on Thursday. I think it`s time to consult my friend google.com for ideas. Last resort will be something boring like a box of chocolates...

Hemliga tomten, eller vad tusan man ska kalla det, finns den traditionen i Finland? Här i Australien existerar konceptet på de flesta arbetsplatser. Idén går ut på att man drar ett namn ur en hatt och ska då köpa en julgåva åt den personen. I vårt fall ska gåvan kosta kring 20 dollar och jag ska köpa en gåva åt en av mina kollegor som är ungefär lika gammal som jag. Det verkar enkelt, men så e de inte. Kanske ske de ha varit enklare om jag hade planerat lite bättre och lite tidigare. Nu ska jag på nåt vis lyckas hitta en present imorgon. Butikerna stänger klockan fem och jag slutar jobbet klockan fem. Det blir nog att googla och se om jag snubblar över någo passande och lätt tillgängliga grejer. Men just nu ser det ut som om det blir en låda choklad eller någo sånt. Super tråkigt jag vet!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...