Saturday, February 11, 2012

Professional procrastionator



For lack of a better title nowadays I call myself a "professional procrastinator". It seems that the more time I have at my hands, the less I get done! I definitely work better under pressure!

In a few days we are off to Canada for a couple of weeks, and there is a lot that would need to be done before that. Laundry to be washed, things to be bought, paint colours to be chosen and oh... packing of course. Blogging over the coming two weeks might become very sporadic/non existent but I will be back to tell you all about the trip!

I brist på en bättre titel kallar jag mej nuförtiden "proffessionell prokrastinatör". Det händer inte så jättemycket här hemma under dagarna så det blir ganska lätt så att man skjuter opp både det ena och det andra som ska göras. Det är lite som Alfons Åberg, "Vänta lite, jag ska bara..." För mej behövs det helt enkelt en liten gnutta press på så att saker och ting blir av!


Om några dagar åker vi iväg till Kanada och före det är det en del som ska göras; byk ska tvättas, saker å ting ska inhandlas, målfärger som ska väljas och så kommer jag ju inte undan min favoritsyssla... packandet av väskorna. Under dom kommane veckorna blir det glest med bloggandet, alternativt inget bloggande alls. Men när jag kommer tillbaka så berättar jag hur allt gick!

3 comments:

  1. Hej! Så roligt att du hittade min blogg, och tack för att du lämnade ett fotspår efter dig! Ni verkar ha ett liv likt ett äventyr, väldigt intressant läsning!!! Kom inte underfund med om ni ännu är i Australien, eller tillbaka i kalla Finland..? Har besökt Australien en gång, vi var i en by/liten stad som hette Wangaratta. Härligt land, och genuint vänliga människor over there!
    Ha det så bra!

    ReplyDelete
  2. ...glömde att önska er en trevlig resa :)

    ReplyDelete
  3. Hej Lyckobo!
    Det har blivit en hel del flängande omkring, nu just bor vi faktiskt i Saudi Arabien! Så vi har det varmt och skönt här med. De finns så många ställen att se i Australien och människona där e helt underbara. Vi har en hel del australiensiska vänner och grannar här med, däremot inte en enda finne!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...